onsdag 27. februar 2008

Drama

DRAMA
Med drama tenker jeg på...
Jeg tenker på dramatikk, mye som skjer, ofte litt krangling osv. (jentedrama)
Jeg tenker på filmer, de har ikke så mye humor eller action i seg, men de kan ofte være ganske bra filmer.
Jeg tenker på teater. Et annet ord for teater er jo drama.
Jeg tenker på samarbeid, man må samarbeide for å få noe. f.eks et skuespill trengs det flere, i en krangel trengs det flere, i en lek trengs det flere osv.

Min erfaring med å stå foran andre og framføre noe eller spille rollespill osv. er...
Min er erfaring er ikke stor. Jeg var med på 7. klasse revyen vår. Da spilte jeg flere roller og hadde det ganske så gøy, men jeg liker ikke så godt å stå på scenen jeg. På årets revy skal jeg kun en liten tur opp for å takke for meg. Ellers framfører jeg jo ting høyt i klassen når vi må det, det går egentlig ganske greit. Litt nervøs i begynnelsen, men kan jeg stoffet godt går det helt fint. Dette er noe jeg har lært meg å klare, før nektet jeg å gå opp for å snakke foran masse mennesker.

Min erfaring med dramaarbeid er...
Som sagt var jeg med i 7. klasse revyen, ellers har jeg ikke vært med på noe annet dramaarbeid.

Jeg liker/liker ikke drama fordi...
Jeg liker teater og slike ting godt. Det er gøy å se folk i forskjellige roller og se hvor godt de klarer å «lure» meg. Selv om jeg ikke liker å være de forskjellige rollene foran mange mennesker syntes jeg det er gøy å se på, og det er veldig tøft av de skuespillerne som gjør det. Men jeg liker ikke «jentedrama». Det er bare masse mas og gråting. Ofte over små ting som egentlig ikke har noen betydning for noen uansett.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra jobbet kaja <3:D hohO <3

Anne Marit sa...

Bra jobbet sier jeg også. Dine tanker om gruppearbeid og hva som kreves for å få en gruppe til å fungere godt, skal prøves ut i praksis i neste gruppearbeid.

Drama og det å jobbe i grupper og samarbeid er viktige stikkord som du har tatt med i dine betraktninger.
Meget bra jobbet.